Technogym: Officiële Leverancier van zeven Olympische Spelen

Van Sydney 2000 tot de komende Olympische Winterspelen in PyeongChang 2018: Technogym is er trots op herhaaldelijk gekozen te zijn als de officiële leverancier voor elk van de games. Deze hechte relatie, die bijna twee decennia beslaat, is het resultaat van nauw bij elkaar passende waarden: de Olympische Spelen zijn niet alleen de grootste sportevenementen ter wereld, maar ook een viering van sport die de cultuur van geestelijk en lichamelijk welzijn op wereldschaal bevordert.
Als officiële leverancier heeft Technogym haar meest innovatieve toestellen en technologie aan de trainingscentra van de atleten geleverd voor de laatste zes edities van The Games. Deze historische betrokkenheid bij professionele atleten en een verscheidenheid aan sportdisciplines is fundamenteel gebleken voor ons vermogen om innovatieve technologie en producten te ontwerpen, door het verzamelen van waardevolle inzichten en feedback van atleten.
De toewijding van Technogym aan de Olympische Spelen gaat veel verder dan het leveren van toestellen en technologie. Onze associatie met de Olympische Spelen is een uitstekend communicatieplatform geworden waarmee we gebruik kunnen maken van sport om onze ultieme missie te bereiken: de wereldbevolking bij fysieke activiteit betrekken.

De Olympische Geschiedenis van Technogym

SYDNEY 2000
Sydney 2000 markeerde de eerste Olympische Spelen van Technogym als officiële leverancier van fitnesstoestellen. Elk trainingscentrum voor elk van de verschillende disciplines was uitgerust met onze nieuwste producten, waaronder Selection Line, die we op de Spelen lanceerden. Dit uitgebreide aanbod aan geselecteerde krachttoestellen is sindsdien een icoon van de sporttraining geworden. Selection - na verschillende nieuwe releases waarin nieuwe technologieën en digitale mogelijkheden zijn geïntegreerd - blijft tot op de dag van vandaag een van de meest populaire lijnen in de wereld.
ATHENE 2004
De Olympische Spelen in Athene in 2004 waren aanzienlijk dankzij een groeiende focus op technologie. Een jaar eerder had Technogym de Wellness TV gelanceerd - het eerste tv-scherm geïntegreerd in cardio-apparatuur - dat gebruikers voor het eerst aantrekkelijke entertainmentopties biedt. Atleten in het Olympisch dorp konden van deze technologie gebruik maken om hun trainingservaring te verbeteren.
TURIJN 2006
Technogym beleefde de Olympische Winterspelen voor het eerst in Turijn in 2006. In Turijn voorzag Technogym verschillende trainingscentra in de binnenstad, toegewijd aan stadionsporten zoals hockey, schaatsen, kunstschaatsen, enz.; in de bergen rustte Technogym twee verschillende olympische dorpen uit, een voor alpineskiën en de andere voor langlaufski's en aanverwante disciplines. Skaters en atleten van vaardigheidsintensieve disciplines toonden een sterke interesse voor Kinesis, de Technogym-discipline om kracht, balans en flexibiliteit tegelijkertijd te trainen dankzij een vrij kabelsysteem en de FullGravity-technologie.
BEIJING 2008
Technogym kwam in China met de Olympische Spelen van Beijing in 2008; een opwindende stap voor een firma van Italiaanse oorsprong. China heeft zwaar geïnvesteerd in de infrastructuur en centra voor de Spelen, en heeft meer dan 20 wellnesscentra gecreëerd voor de atleten, die allemaal onze meest innovatieve producten en technologieën hebben geïntegreerd. Afgezien hiervan was Beijing 2008 een belangrijke stap voor Technogym: dit was het begin van een samenwerking met het Olympisch comité om sport niet alleen als een competitieve discipline te zien, maar ook als een manier om de hele bevolking te betrekken bij lichaamsbeweging en een Wellness Lifestyle.
LONDEN 2012
Londen 2012 was cruciaal voor Technogym, dankzij onze recente aanzienlijke vooruitgang in de technologie en de aanhoudende focus op het verbeteren van de invloed die de Olympische Spelen kunnen hebben op de welvaart van het gastland en daarbuiten. Technogym was zojuist van start gegaan met mywellness, ons open cloud-platform dat operators en eindgebruikers met elkaar verbindt. Dit was een baanbrekende innovatie voor de industrie en creëerde een nieuwe 360° digitale trip die de ervaring van de eindgebruiker verbeterde en de operators een wijd aanbod aan hulpmiddelen bood om hun bedrijf te verbeteren en te beheren.
Alle toestellen op de atletiekcentra van Londen 2012 waren verbonden met mywellness cloud, zodat de fysieke activiteit voor de eerste keer kon worden gemeten en geregistreerd. Dit gaf ons het vertrekpunt om een sociale campagne te starten om de hele bevolking in beweging te krijgen. Het 'I Pledge'-initiatief, uitgevoerd in samenwerking met de British Olympic Association en gepromoot door Olympische atleten, moedigde het publiek aan om te beloven hun gezondheid en levensstijl te verbeteren door een specifieke sportdoelstelling of fysieke activiteit te vervullen in 2012 en daarna.

RIO 2016
Rio 2016, maakte opnieuw gebruik van de connectiviteit van onze producten om voort te bouwen op het succes van de 'I Pledge'-campagne. Naast het leveren van meer dan 15 Wellness Centres voor alle atleten, lanceerde Technogym het 'Let's Move for Rio'-initiatief om de plaatselijke bevolking van Rio de Janeiro rechtstreeks aan te spreken. Via mywellness cloud konden atleten in het Olympisch Dorp en fitness-bezoekers over de hele wereld, hun beweging 'doneren' aan verbonden Technogym-toestellen tijdens de Spelen. Als gevolg daarvan doneerde Technogym 600 apparaten aan 22 openbare fitnesscentra in de meest achtergestelde gemeenschappen in Rio om sport en fysieke activiteit te promoten.
PYEONGYANG 2018
De meest recente editie van de Olympische Spelen was Technogym's zevende Olympische ervaring. Technogym voorzag 13 Wellness Centra voor de atleten om te trainen vòòr en tijdens de Spelen: in totaal meer dan 1000 toestellen voor 3000 atleten uit 85 verschillende landen, in 15 disciplines. Naast zijn rol als Officiële Leverancier voor de Spelen, was Technogym ook het referentiepunt voor de sportieve voorbereiding van Marcel Hirscher, de Oostenrijkse alpine skiër, 6 keer wereldkampioen en de hele Oostenrijkse en Italiaanse teams.

Technogym presenteert de nieuwe Mywellness Professional

De nieuwe Mywellness voor Professionals biedt een innovatieve trainingservaring. In zowel binnen als...